کد خبر: 47845

سناریوهای برگزاری انتخابات در ایام اپیدمی کرونا چیست؟

معاون وزیر کشور: تا ۱۴۰۰ نمی‌توانیم صندوق انتخابات الکترونیک همه شعب را تامین کند/ سخنگوی شورای نگهبان: برای ۱۴۰۰ آماده برگزاری انتخابات الکترونیک هستیم

با وجودی که شورای نگهبان گفته که برای ۱۴۰۰ آماده برگزاری انتخابات الکترونیک است اما رئیس ستاد انتخابات کشور به «فرهیختگان» می‌گوید تامین این چنین امکاناتی در فاصله ۶ ماه مانده به انتخابات تقریبا میسر نیست.

به گزارش «فرهیختگان»، حتی اگر کرونا هم نباشد، به‌دلیل مزایایی از جمله افزایش سرعت و دقت، برگزاری انتخابات الکترونیکی یک اولویت است ولی همچنان شرایط کار به‌صورت مکفی فراهم نیست.

با وجودی که شورای نگهبان گفته که برای ۱۴۰۰ هم آماده برگزاری انتخابات الکترونیک هستیم اما جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور هم به «فرهیختگان» می‌گوید تامین این چنین امکاناتی در فاصله ۶ ماه مانده به انتخابات تقریبا میسر نیست.

سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با فرهیختگان: در بحث انتخابات الکترونیک هم اگر این اطمینان برای ما حاصل شود که امکان مخدوش شدن آرا به حداقل برسد قطعا شورای نگهبان این آمادگی را دارد که این کار را انجام دهد. (لینک)

معاون سیاسی وزیر کشور در گفت‌وگو با فرهیختگان: وزارت کشور تا ۱۴۰۰ نمی‌تواند صندوق انتخابات الکترونیک همه شعب را تامین کند. ما توانایی پوشش یک‌پنجم از کشور را برای برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک داریم و این بابت همین صندوق‌های موجود است. اگر بخواهیم همه شعب را پوشش دهیم باید صندوق جدید تولید شود و آن هم مستلزم این است که زودتر به جمع‌بندی برسیم و وارد تولید این صندوق‌ها شویم. (لینک)

* نویسنده: حسن نعمتی، خبرنگار

 

اخبار مرتبط:

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:
مجلس هنوز به اقتضائات برگزاری انتخابات درشرایط کرونا ورود نکرده است
 
نماینده احزاب در کمیسیون ماده 10 در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:
مقدمات انتخابات الکترونیکی سال‌هاست مهیا شده، چرا برگزار نمی‌شود سوال است
 
 

مرتبط ها